Manden fra Roskilde

26-06-2026
Tekst og foto: Lotte Nielsen. Marianne Kvistgaard, Redaktionsgruppen, Tårup.dk (Kontakt)

Manden, der var fra Roskilde, ville følge Cykelrute nr. 8 Østersøruten som går ml. Nyborg og Svendborg. Dog havde han fundet vejen gennem Kajbjergskoven, og holdt nu pause på cykelrastepladsen på Tårup Byvej mellem nr. 8 og nr. 10.

Han var meget snakkesalig, og han fortalte, at hans kone havde sat ham af i Nyborg. Efter Tårup skulle han over Lundeborg og Svendborg. Hans tur skulle ende i Fåborg, hvor hans kone der havde været til møde i Jylland, ville tage han op. En frisk mand på 55-60 år. Jeg fik lov til at tage et bilede af ham, og fik også lov til at sætte det på Taarup.dk, han fik også adressen dertil.

Med hilsen Lotte